Shareware adrenalin pesinde kostum hep...

Pentium oncesi donemlerden kalma bir player1 olarak herzaman kucuk butceli, oynanabilirlik kasan, kisa ve siddetli orgazmlarla masa basini islatmaya sebebiyet veren oyunlara sonsuz saygi duymusumdur.
Eskiden Dyna Blaster basinda saatler gecirirdik, kozmonot kilikli adamlarimizla gotte bomba patlatmaca hey gidi hey. Babamla oynadigimiz tek oyundu sanal ve gercek hayatta, aile baglarini oyunun isiltili bomba efektlerinde hissettiydim.Kimin gotunde ne kadar bomba patladigi ayri bir konudur ama kaderimde bu boktan oyunun onemli donemecler yarattigina hep inanmisimdir.

Ardindan bir Fifa94 felaketi sarmisti korpe beynimi.Saatlerce trophy pesinde kosmacalar, garip goller atmaya kasmalar neler neler.Disarda cocuklar 9aylik oyunuyla aralarindan birinde annelik duygusu yaratmaya calisirlar, ben ise evde Columbia versus Austria, turnuva yari finali...Neyse bu oyunda 3 ozellik vardir ki suana kadar yapilmis hicbir futbol simulasyonunda olmayan tiptendir.Birincisi taraftarlar diger oyunlardaki gibi merinos hali gorunumundeki texture yiginlari halinde degil, tek tek gayet insani sekillerde kendini gostermektedirler.Ikincisi bu oyunda eger sizin takimdan biri sari yada kirmizi kart gorecekse, siz sikilana kadar hakemden kacabilme yeteneginizin oldugudur, durdugunuz anda hakem size yetisir ve karti basar beyninize.Ucuncusu karsi kalecinin degaji esnasinda karsisinda bir oyuncunuzla durup zipladiginizda top size carpip gol olmaktadir ve gayet nizamidir. Aslina bakarsaniz futbolla ilgili garip fantezilerinizi ozgurce yasayabilceginiz tek oyundur ve en azindan buna saygi gosterilmelidir.

Bundan sonraki 2-3yillik periyotta elimden n sayida oyun gecmis olmasina karsin, hicbiri 1998 civarinda opusup koklastigim Liero kadar derin etki birakmamistir bilincaltimda. "Worms keske real-time olsaymis lan" tarzi cocukca duslerimin gerceklesmis olmasi, benim bu oyun karsisinda goblin kuluckasina yatmama bariz bir sebep olusturmustu.Kendimi kaybettigim gunler oldugunu hatirliyorum, hayatimdan silinmis gunler...Ne bok yedigim belli degil yani, o derece offline.Boktan grafikler, bir efekt cumbusu ve vizir vizir ses efektleri.Anasini fragliyim o oyunu yapanin, hayatimdan caldi itogluit.

Yine uzun bir gamestorm doneminden sonra 2004te karsimda yeni bir Liero benzeri, modifiye
Soldat dikilmekteydi. Liero orgysini 43e katlamis gorunuyordu, threesomedan gangbange bir evrim gibi.Kotu gecen bir sinav sonrasi ilac gibi gelirdi, shotgunla chaos yaratmak.Ama yine de hep birseyler eksik geldi, Liero tadini hic alamadim. Capture the Flag bilem vardi ama olmamisti.Bilemedim, bilemedim...

Bugun soyle bir arkama yaslanip geriye baktigimda pismanlik duymuyorum.Hayatta oynanabilirlik iyi oldu mu, gerisi bir headshot kadar kolay bir frag oluyor.Besbelli<3

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerede eski bonibonlar?

Montaigne "Denemeler" den alintilar

Minimalizm üzerine düşünceler