Zamaninda madeni paralar hapisti...

Ne guzel gunlerdi o tutumlu olmanin faydalarinin anlatildigi, savas zamani erzak alimi yapilan, kumbaralarin cocugun kisisel gelisimde onemli yer tuttuguna inanan insan ve kuruluslarin oldugu zamanlar.Amac hicbir zaman o kici kirik madeni paralardan zor gunler icin birikim yapmak degildi, herzaman icin cocugun tutumlulugu ogrenmesi amaclanirdi.Babamin elinde ilk kumbaramla geldiginle onu salya akitarak izleyen ve beyni muhallebi kivaminda bi velettim.Elindeki kucuk bi ugurbocegiydi, tepesinde para yeri vardi ve altinda da fonksiyonellik kasilmis bir kalemtras bulunmaktaydi.Uzun sure bu kumbaranin kalemtrasini kullandim ve sonra biri bana "icine para at paran buyur" dedi.Sonra soylenildigi gibi yaptim ve attikca attim.

Ikinci kumbara top seklinde bir kumbaraydi, babamin elinde gordugumde onun guzel sirin mi sirin plastik top oldugunu dusundum ve uzun sure onu evde tekmeledim.Sonra biri bana "icine para at paran buyur" dedi.Sonra soylenildigi gibi yaptim ve attikca attim.

Ucuncu kumbara baslarda biboka benzetemedigim sonralari beslenme cantasina benzettigim ve anaokulu ozentisi cocuklar gibi evde onu tasidigim bir kumbaraydi.Icini acip yiyecekleri gormek icin dandik girisimlerde bulundum.Sonra biri bana "icine para at paran buyur" dedi.Sonra soylenildigi gibi yaptim ve attikca attim.

Bu salya sumuk akisi durulup, beyin biraz sutlac kivami aldiginda asil noktayi anlamaya basladim ve o zamandan beridir (15 sene civari) paranin degerini kavramis, gerektiginde birikim yapabilen, gerektiginde "birikim kabugu"nu kirip harcama yapabilen ve tvdeki kredikartizedelerin hallerine pekbi tebessum eden biriyim.

Yorumlar

E. Wsdm dedi ki…
canım benim,
paranı at büyür yalanını diyen teyzen bendim.
sen o paraları atardın ben alttan alırdım. artık söyleyebilirim çünki salya sümük akışın yok. salya sümük akışın olmadığı gibi kartvizitzedelere gülümser teyzelere hörmet edersin.

gözlerin öberim.

mualla incir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerede eski bonibonlar?

Montaigne "Denemeler" den alintilar

Minimalizm üzerine düşünceler