Kosu gunlukleri - V


Turbanli abladan beklenmedik performans!

Bugunun ilginc oldugunu hissediyordum ama gun bitmeden, erken erken konusmusum. Bugun inanilmazdi! Havalarin derbeder olmasiyla beraber, kosan cosan insan populasyonundaki azalma, sahalari benim gibi "iki elim balda olsa yine gelirim abi" insanlarina birakti. Tur kosularinin ardindan, mekik isinmalari yaparken ilginc bir turbanli abla, olay mahaline yaklasti ve abik gubik bir ahenkle, 0 senkronizasyonla her aleti denemeye basladi. Ornek: 3 mekik, 17 bacak acma, 8 kol fiksasyonu. Ben bunu yavas yavas kavramaya basliyordum ki, abla beni kafaya almaya basladi. Diyalogu katkisiz ve organik olarak yansitiyorum:

- Annem, bunu (fermuarli spor giysisini isaret ederek) yana koyabilirmiyim?
- Tabi, hatta ben onu aliyim, diger tarafa atiyim.
- Ogrenci misin?
- Evet.
- Nerede?
- Ege dis son sinif.
- Hangi universitede?
- Egede.
- Benim oglan da muhendisligi savunuyor ama ben hep dis istedim ona.
- Ben muhendisligi biraktim, sonra disi kazandim.
- Ikisini de isteyerek mi yazdin?
- Evet.
- Ne guzel. Sizde hem cok fazla da kiz olur degil mi, guzel dimi kizlar?
- (...) Ee, sey, oyle tabi.
- Bizim oglan muhendislikte az kiz var diyor, dert yaniyor.
- Kizlar, pek muhendisligi tercih etmezler, dogru.
- Biraz ozel bir soru olcak ama kiz arkadasin varmi?
- (Nasil yani? bakisi.) Vardi, ayrilali 2 ay filan oldu.
- Iyi, iyi. Bu devirde kizlardan korkacaksin. Kizlar daha acik. Oglanlardan bile fazla alkol iciyorlar. Benim oglan da biraz seydir, secicidir. Oyle her 2-3 ayda bir sevgili degistirmez. Daha once kimseyle cikmasin ister. Hani ayiptir soylemesi, namuslu filan olsun istiyor ama zor. Hele Izmir'de.
- (...) Zor gercekten.
- Sana bak bi anne olarak tavsiyede bulunayim oyle dikkat et kizlara, cok fena oldular onlar.
- Tamam abla, ederim. (guluyorum artik buralarda dayanamayarak)
- Hadi ben gideyim yagmur basladi, sana hayirli aksamlar annem.
- Iyi aksamlar.


Kadin ve oglu hakkinda ne dusunecegimi bilemedim acikcasi, aklim kacmadan yasadiklarimi sindireyim ve guzel bir cay iceyim istiyorum. Yorgun dustugum donemlerde, gelen boyle orjinal surprizler nasil mutlu etmez beni? Gozlerimi kapattim, saatin tiktaklari uyutuyor beni, pek huzurlu, pek guvende...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerede eski bonibonlar?

Montaigne "Denemeler" den alintilar

Minimalizm üzerine düşünceler