Hiperaktif Hali Cocugu!

Manyaktim lan ben cocukken. Oyle biyerlerden de gormedim manyakligi, oyle dogmusum oylesine tuysuz olarak bitivermisim herturlu yaramazlikta, hasarilikta...Sebeklikle canbazlik arasindaki ince cizgide yuruyen bagsbani. Delicesine guzel tatli, cocuklara yonelik renk ve tat kasan dismacunlarindan az mi yidimdi, masa altinda gizlice.Sikar sikar bitirirdim, degirmenin suyu nerden gelir, niye gelir, bana mi gelir. Coraplardan top yapip saksi,vazo kirmacalar mi dersin, sokakta kosarken gorunmez celmelere takilip diz kanatmacalar mi? Bacaklar cubuk kraker, govde jelibon gibi...Alinan yapistirmali isikli spor ayakkabilarimin son kullanma tarihi giyildikten itibaren 3 hafta civariydi ki bunun sebebi top niteligi kazanabilcek herturlu nesneye tepikleme istegiyle dolup tasan veletler olmamizdi.Sag ayakkabi ilk once yan taraflarindan patlar, bunu ayakkabi ucunun patlamasi izler ve en son olarak tabanin kaynana dili vaziyeti almasiyla sonuclanir.Benzer bir mekanizma da alinan pantolonlarda gecerlidir.Hali cocugu olmanin verdigi "hali uzerinde amansizca dizustu gezinmek, gercek-hayal ayrimi yapmadan herturlu cocuk oyunuyla beraber kendinden gecmek" eyleminin hakkini verdigim icin pantolonlarin dizleri ilk once asinma kaynakli beyazlar, ardindan cubuk krakerler gorunmeye baslar, en son olarak oraya "patch" diye tarif edilen pazardan alinasi, garip logolu kumas parcalariyla yama yapilir.Kucuklugumun en fena huyu da "atmaca,tutmaya yeltenmemece"dir.Babamin yaptigi 3 takim protezi balkondan asagi atip parcalamamla epey bir un salmistim cevre mahallelerdeki cocuklarda."Misafir odasinda bulunan ve klise olarak icinde tika basa tabak canak bulunan boktan gorunumlu dolaplar" la aram pek iyiydi.En az bi 12 kisilik tabak canak kirmisimdir.Bu kirma periyodundan sonra tabak-canak kirmacaya hic bulasmamam, alinan dolap kitlemece, iple baglamaca gibi tedbirlerin beni caydirdigindan degil, eski ruhu eski tadi bulamadigimdandir.Yanniz suan beni benden alan ve gerceklesseydi beni gercekten benden alacak olan olay, balkondan kendimi atma girisimimdir.Az yuksek de degildir hani, 5.kat.Eskiden "pokemonlara-pikacuya ozenip balkondan atlayan cocuk" haberleri okur idik gazetelerden.O zamanlar pokemonlar dogmamisti, hucre bile degildi.Ortama He-Man ve Pembe Panter hakimdi ve onlar da ucmazdi.Cocuksal amacsizligin doruklarindan eteklerine kestirme bir inis yapmak uzereydim yani.

Yorumlar

E. Wsdm dedi ki…
şimdi anlaşıyor bu fasıl aşkın, tavernalarda tabak kırma fantezilerin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerede eski bonibonlar?

Montaigne "Denemeler" den alintilar

Minimalizm üzerine düşünceler